IBADAH KORBAN 1430 HIJRAH


IBADAH KORBAN 1430 HIJRAH
(Anjuran Surau Al-Iman Rose Apartment dengan kerjasama Persatuan Pemilik dan Penduduk Rose Apartment)

Hari Raya Aidiladha (Hari Raya Korban) 1430 Hijrah (bagi tahun 2009) akan disambut pada hujung bulan November 2009.

Sehubungan dengan itu, Jawatankuasa Surau Al-Iman akan membuka penyertaan kepada semua ahli kariah yang berminat untuk mengambil bahagian. Jawatankuasa Surau Al-Iman telah menetapkan syarat-syarat penyertaan seperti berikut :

1. Binatang korban adalah lembu yang mempunyai 7 bahagian.
2. Tujuan adalah terbuka sama ada untuk korban atau aqiqah.
3. 1 bahagian telah ditetapkan dengan harga awal RM 400.00 termasuk kos tambahan semasa korban. Seekor lembu jantan dianggarkan pada harga RM 2,500.00 dan kos tambahan sebanyak RM 300.00. Lebihan dari kos sebenar akan dikembalikan semula kepada peserta.
4. Bayaran secara ansuran selama 10 bulan bermula gaji bulan Januari 2009 (bayar sebelum/pada 7 hb setiap bulan berikutnya). Bayaran bulanan adalah sebanyak RM 40.00.
5. Bayaran bulanan boleh dibuat dengan memasukkan terus ke akaun Persatuan atau menyerahkan bayaran bulanan kepada wakil yang telah dilantik iaitu Setiausaha Surau : Rusli Man (B-102) atau Bendahari Surau : Mohd Baharudim Abdul Ghani (A-503). Butiran akaun Persatuan adalah seperti berikut :
 Akaun & Bank : Akaun Semasa, CIMB Bank Berhad
 No. Akaun : 1229-0008061-05-5
 Nama Akaun : Persatuan Rose Apartment Saujana Utama
Bagi bayaran terus ke akaun, sila pastikan tuan/puan menyerahkan slip kemasukan sebagai bukti bayaran. Pihak PPRA akan mengeluarkan resit bagi setiap bayaran yang dibuat.

Kepada yang berminat bolehlah melengkapkan borang dibawah dan menyerahkannya kepada ahli jawatankuasa surau sebelum 31 Januari 2009. Segala kemusykilan dan pertanyaan bolehlah menghubungi AJK Surau. Wassalam.

...............................................................................

BORANG PENYERTAAN IBADAH KORBAN 1430 HIJRAH

Nama Peserta :
Unit Rumah :
No. Telefon :
Nama Bahagian :
Ibadah : Korban / Aqiqah

Saya dengan ini bersetuju dengan syarat-syarat penyertaan dan akan memastikan bahawa bayaran bagi penyertaan bahagian korban dapat dilaksanakan.


.................................................
( )

0 comments:

Blogger Template by Blogcrowds